Äntligen! Snart blir vi A3. Läs mer på www.a3.se »
Proffsigt kundmottagande och smidig internkommunikation - AllTele Växel anpassas till verksamhetens behov och förbättrar organisationen, oavsett storlek på företaget. Nu kan ni alltid vara tillgängliga för nya och befintliga kunder.

I våra användarexempel presenteras två olika verksamheter och hur de använder tjänsten.

Växeln är med, var ni än är

AllTeles molnbaserade växel är enkel:

  • Ingen hårdvara
  • Snabb implementering
  • Anpassningsbar till företagets unika behov
  • Enkel att använda
  • Kösystem, röstbrevlåda, vidarekoppling och andra smidiga funktioner skapar tillgänglighet, var ni än befinner er.

Kostnadseffektivt

Att investera i en egen växel är en onödig kostnad som dessutom kräver underhåll. Med AllTele Växel slipper ni det - vi sköter både uppdateringar och drift.

Färdiga växellösningar

De flesta företag hittar rätt växel bland våra färdiga paketlösningar som bygger på följande grundpaketering.

från 79 kr/mån inkl mobilapp

Skräddarsydda lösningar

Ibland lönar det sig att skräddarsy växeltjänsten. Vi har lång erfarenhet av vår produkt och även av att anpassa den för att skapa bästa möjliga förutsättningar för det specifika företaget.

Klicka på Beställ offert och fyll i formuläret, så återkommer vi till er inom kort.

AllTele Växel – för dator, mobil och fast telefon

AllTele Växel är en modern växellösning som kan användas i datorn, mobiltelefonen och den fasta telefonen. Växeln tar såväl intern som extern kommunikation till helt nya höjder och ger möjlighet att effektivisera, förenkla och höja servicenivån.

Vår växeltjänst utgår från följande grundpaketering:


1st

Regelstyrda nummer

Det fastnätsnummer som ni kan välja att bli uppringda på och ringa ut ifrån.

2st

Meny IVR

IVR tillåter en dator att detektera röst- eller tonval och gör det enkelt att hantera menysystem för stora samtalsvolymer.

1st

Svarsfunktion inkl röstbrevlåda

Röstbrevlådan ger möjlighet att lämna meddelande som kan lyssnas av från vilken telefon som helst.

1st

Svarsfunktion utan röstbrevlåda

Med hjälp av svarsfunktionen kan de som ringer in få svar på inkommande frågor. Ni bestämmer upplägget.

3st

Svarsgrupp Avancerad Mini

Svarsgrupp fördelar samtal mellan olika användare och möjliggör bland annat samtalsstyrning till olika avdelningar.

3st

Avancerad Mini Inlogg

Med Avancerad Mini Inlogg loggar ni enkelt in och ur svarsgrupper, oavsett anknytning.

...
Välkomstmeddelande

Det meddelande som de som ringer nås av i växeln.

...
Stängtmeddelande

Det meddelande som de som ringer nås av i växeln när ni har stängt.

...
Inspelning av meddelanden

Låter er spela in olika meddelanden som kan användas beroende på vilken avdelning som kontaktas och vilken sorts ärende som de som ringer har.

...
Schemastyrning av växel

Med schemastyrning kan ni bestämma om växeln ska stänga för samtal, öppna för samtal eller vidarekoppla efter att valt meddelande har spelats upp.

Anknytning

Anknytningen används för att kunna använda växeltjänstens funktioner. Ni väljer hur många ni behöver och kombinerar med enhet.


  • Personlig röstbrevlåda (info via sms & e-post) Samtal kopplas vidare till röstbrevlåda och den som samtalet har gått till meddelas via sms och e-post.
  • Personlig samtalskö Om en specifik person i företaget söks står den som ringer kvar i kö hos den personen, även om denne är upptagen i annat samtal.
  • Val av nummervisning Dolt, mobil, direkt eller växel - välj vilket nummer som ska visas för utgående samtal.
  • Nummerpresentation Visar vem som ringer eller vem som har ringt samt datum och klockslag för samtalet.
  • Personlig kontaktlista I den personliga kontaktlistan har ni era kontakter med uppgifter såsom telefonnummer och e-postadresser.
  • Statushänvisning/närvarostatus Lunch, semester, sjuk eller på tjänsteresa? Funktionen ger möjlighet att visa status och eventuell förväntad tid för tillgänglighet.
  • Samtalsinspelning Den här funktionen låter er spela in samtalen.
  • Användarwebb Samtal kopplas vidare till röstbrevlåda och den som samtalet har gått till meddelas via sms och e-post.
  • Hantera samtal Funktionen låter medarbetare hantera varandras samtal.
  • Chatt inom växeln Chatt inom växeln möjliggör chatt mellan en eller flera medarbetare.
  • Gruppsamtal Gruppsamtalet möjliggör samtal mellan flera personer inom företaget.
  • Boka Konferenser (Konferenstjänst krävs) Här kan de som tillskrivits möjligheten boka konferenstid, förutsatt att tjänsten Konferenstjänst finns.

Enheter

För att kunna hantera samtal i växeln väljer ni vilka enheter som ska användas. De olika enheterna mobiltelefon, kontorstelefon, dator, mobilapp och/eller mobil dect kan kombineras.


...
Mobilabonnemang
20kr/mån
Mobilabonnemang

Med AllTele mobiltelefoni integreras ert mobilnummer automatiskt i molntjänsten. Ni får telefonväxelns alla funktioner direkt i mobilen, oavsett var ni befinner er.

20kr/mån
...
Kontorstelefon
20kr/mån
Kontorstelefon

För detta alternativ använder ni en klassisk bordstelefon eller den trådlösa klassikern Dect (med lur och basstation) kopplat till molntjänsten.

20kr/mån
...
Datorn
20kr/mån
Datorn

Med användarvänliga programvaran Softphone installerad kan ni besvara och ringa samtal i datorn, var ni än befinner er, förutsatt att ni har en internetuppkoppling och headset.

20kr/mån
...
Mobilapp
20kr/mån
Mobilapp

Med mobilappen kan ni hantera anknytningen direkt i mobiltelefonen. Genom att kombinera med WiFi slipper ni dålig mobiltäckning som orsakas av exempelvis tjocka väggar.

20kr/mån
...
Mobil Dect
20kr/mån
Mobil Dect

Mobil Dect är ett mobilt alternativ till den traditionella Dectlösningen. Ni behöver inte begränsas av dectmasens täckningsradie utan kan röra er fritt med telefonen.

20kr/mån

Användarexempel

Inget företag är för litet för AllTele Växel. Inte för stort heller. Läs våra exempel om hur olika sorters verksamheter vinner på att använda AllTele Växel.

Småföretagaren

Det säger sig självt – det går inte alltid att jobba och sköta telefonen på ett sådant sätt som man vill. Det är därför ett litet företag som exempelvis den lokala pizzerian har mycket att vinna på att använda växeltjänster. Fastnummer för in- och utgående samtal går att koppla direkt till mobilen.

Samtalen kan skickas till flera olika medarbetare (som också kan kommunicera sinsemellan) och när pizzerian har stängt möts kunderna av ett meddelande från tidsstyrd telefonsvarare.

  • Fastnummer in till företaget
  • Eget privat mobilnummer för övriga samtal
  • Tidsstyrd hänvisning till telefonsvararen under lediga dagar

Kommun

Kommunen har en omfattande verksamhet med olika avdelningar, mycket personal och olika verksamheter. Verksamheten har stora mängder in- och utgående samtal. I inkommande samtal kan den som ringer in knappa sig fram till rätt avdelning. Samtalen kan fördelas efter de anställdas närvarostatus och kompetens. Vid uteblivet svar kan den som ringer informeras om när den sökta anknytningen är tillgänglig igen och får möjlighet att ringas upp.

Hos kommuner involveras en eller flera växeltelefonister som enkelt kan se vilka medarbetare som är tillgängliga innan ett samtal kopplas vidare. Anställda kan koppla samtal mellan varandra och ha gruppsamtal. Automatisk tidsstyrning av samtal utanför öppettider ger den som ringer information om öppettider osv.

  • Samtalen hanteras via mobiltelefon, dator eller kontorstelefon.
  • Samtal kopplas enkelt fram till rätt person eller avdelning
  • Chatt och fria samtal mellan alla anställda
  • Möjlighet till telefonistfunktion för ett personligt bemötande
  • Möjlighet att ringa överallt med Softphone
  • Möjlighet att använda telekonferens

Frågor eller funderingar? Ring 0910 79 80 10 eller fyll i formuläret, så återkommer vi till er inom kort.