Hjälp och support

Hitta svaren på dina frågor här.

  • Fråga: Jag har dålig mottagning?
    Svar: Starta om telefonen. Prova gärna SIM-kortet i en annan telefon för att utesluta fel på telefonen. Är det inomhustäckningen som är dålig kan det bero på byggnaden. Tjocka väggar och fönster med solfilter försämrar täckningen.
  • Fråga: Jag ska flytta?
    Svar: Om du ska flytta någon av dina tjänster så behöver vi hela din fullständiga adress med eventuellt lägenhetsnummer och våning. Ring in till vår kundtjänst så hjälper vi dig med flytten, eller fyll i önskad blankett här.
  • Fråga: Billiga utlandssamtal från mobil?
    Svar: Vill du ringa billigt till utlandet så har vi den perfekta lösningen för dig. Med AllTele Utlandsprislistan ringer du märkbart billigare till våra utlandsdestinationer.
  • Fråga: Jag har fått en påminnelse?
    Svar: Om du har betalat fakturan 2-4 dagar efter förfallodatumet kan du bortse ifrån påminnelsen. Kontrollera bara så du har betalat in rätt belopp till rätt OCR-nummer. Kontakta kundtjänst för fler frågor rörande din påminnelse.
  • Fråga: Högre hastighet?
    Svar: Kontrollera vilken hastighet du har i dag och kika sedan på www.alltele.se/bredband för att se vårt utbud. Skulle du vilja byta hastighet så kontaktar du bara kundtjänst så hjälper vi dig.

Välj ärende eller tjänster:

Fakturahjälp

Vi har utformat våra fakturor för att våra kunder så lätt som möjligt ska kunna förstå vad alla kostnader är för och för vilken period det gäller. Finns det någonting du funderar över gällande din faktura? Vill du slippa fakturaavgiften och betala via e-faktura eller vill du registrera autogiro? Här finner du svar på de flesta frågor om dina fakturor. Skulle du mot förmodan inte hitta det du söker här så är det bara att kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig.

Läs mer