Här hittar du de allra vanligaste frågorna. Fungerar inte tjänsten? Lös problemet under Felsökning. Letar du efter en blankett, prislista eller guide? Du hittar allt under Guider och blanketter.



Frågor & svar


  • F
    Jag får inte ut den hastighet jag har beställt
    S

    Kontakta teknisk support på 0910 79 80 00 så hjälper vi dig med en felsökning.

    Kategori: Bredband via fibernätet Tekniska frågor

  • F
    Vad kostar bredbandet?
    S

    Ditt bredband beror på vilken hastighet du väljer, samt vilken underleverantör du kan använda dig av.

    Gå in på sidan och välj den kommun du bor i och klicka sedan vidare dig. Du kan göra en beställning direkt via den länken eller ringa in till kundservice på 0910 79 80 00.

    Kategori: Bredband via fibernätet Abonnemangsfrågor

  • F
    Jag vill byta hastighet
    S

    Ta reda på vilken tjänst du har, se över de andra alternativen och välj sedan utifrån det. Gå in här, välj din kommun och klicka vidare dig till våra hastigheter och priser. När du gjort detta ringer du in till oss på 0910 79 80 00, mailar till kundservice@alltele.se eller kontaktar oss via chatten på www.alltele.se

    Kategori: Bredband via fibernätet Abonnemangsfrågor

  • F
    Hur lång uppsägningstid har jag?
    S

    Uppsägningstiden är 1 månad.

    Kategori: Bredband via fibernätet Abonnemangsfrågor

  • F
    När börjar jag betala för de tjänster jag beställt?
    S

    När du får din första faktura. Du debiteras från det datum då din tjänst installerats/aktiverats. På fakturan ser du att du förmodligen får betala två månadsavgifter. Alltså din första användarmånad och förskott för den kommande månaden. Alla abonnemang fakturerar vi nämligen i förskott. Du kan också ha en startavgift på din första faktura.

    Kategori: Bredband via fibernätet Leverans

  • F
    Varför får jag betala för en startavgift när min granne inte fick det?
    S

    Det beror på att vi under vissa kampanjperioder bjuder på startavgiften.

    Kategori: Bredband via fibernätet Abonnemangsfrågor

  • F
    Hur lång tid tar det att installera bredbandet?
    S

    Det är beroende på vilken underleverantör du använder dig av. I vissa fall kan det gå under dagen, i andra fall tar det någon dag och i bland så kan du självaktivera och börja surfa direkt. När du beställt tjänsten så kommer du få en bekräftelse av oss med information om leveransdatum.

    Kategori: Bredband via fibernätet Leverans

  • F
    Kan man kombinera både telefoni och bredband?
    S

    Självklart kan du det. På bredbandstelefoni så hittar du våra prislistor för både analog telefoni och bredbandstelefoni som går via bredbandet. Om du redan har Stadsnät med oss är det en superbra lösning att kombinera både stadsnät och bredbandstelefoni.

    Kategori: Bredband via fibernätet Leverans

  • F
    Jag ska flytta och vill ta med mitt bredband
    S

    För att vi ska kunna flytta ditt bredband måste vi veta att vi kan leverera tjänsten på den nya adressen. Detta kan du kontrollera själv här eller ringa kundservice så hjälper vi dig. Har du inte fiber indraget till den nya bostaden så kan du själv kontrollera om vi kan leverera ADSL till dig här. Finns det varken möjlighet till ADSL eller fiber på den nya adressen så erbjuder vi mobilt bredband med Sveriges bästa täckning. Läs mer här. Kontakta vår kundservice för att få hjälp med flytten av ditt bredband.

    Kategori: Bredband via fibernätet Abonnemangsfrågor

Hittade du inte svaret på din fråga?

Felsökning

Fungerar inte tjänsten? Lös problemet här under felsökning.

Guider och blanketter

Samtliga guider och blanketter gällande tjänst & ev. utrustning

Sök

Prova att göra en
sökning här.

Gick det inte? Kontakta oss på kundservice så kommer vi göra vårt bästa för att hjälpa dig.