Här hittar du de allra vanligaste frågorna gällande tjänst. Fungerar inte tjänsten? Lös problemet under Felsokning. Letar du efter en blankett, prislista eller guide? Du hittar allt under Guider och blanketter.



Frågor & svar


  • F
    Vad kostar det att surfa med mitt mobila bredband utomlands?
    S

    I dokumentet nedan kan du se vilka priser som gäller när du befinner dig utomlands

    Kategori: Bredband via mobilnätet Abonnemangsfrågor

  • F
    Kan jag ha fler användare till mitt abonnemang?
    S

    Ja, men detta kräver att du införskaffar en WiFi router. WiFi routern kan dela bredbandet till hela 10 samtidiga användare.

    Kategori: Bredband via mobilnätet Tekniska frågor

  • F
    Vad kostar bredbandet?
    S

    Priset på bredbandet varierar beroende på vilken hastighet du väljer samt om du väljer till en router eller ett modem. Fullständiga priser hittar du på startsidan www.alltele.se/mobilt-bredband.

    Kategori: Bredband via mobilnätet Abonnemangsfrågor

  • F
    Skickar ni ett modem/router till mig?
    S

    Ja, det gör vi. Så fort du fått din beställda hårdvara kan du börja surfa. Om du endast beställt ett SIM-kort och ingen hårdvara kan du givetvis surfa i din surfplatta.

    Kategori: Bredband via mobilnätet Hårdvara

  • F
    Hur lång tid tar det innan jag får mina saker och kan surfa?
    S

    När beställningen är gjord och vi godkänt den så skickas ditt SIM-kort och eventuell hårdvara. Vanligtvis tar det bara någon dag från beställningsdagen tills dess att du surfar med oss.

    Kategori: Bredband via mobilnätet Leverans

  • F
    Hur överlåter jag mitt abonnemang?
    S

    Om du vill att ditt abonnemang ska byta ägare, ska du fylla i en överlåtelseblankett. Den ska undertecknas av både dig och den som ska överta betalningsansvaret för abonnemanget. Så fort vi fått in blanketten så görs överlåtelsen vid närmsta månadsskifte. Blankett för utskrift hittar du här. Vill du i stället att vi skickar hem en blankett till dig så kontaktar du bara oss på kundservice så fixar vi det.

    Kategori: Bredband via mobilnätet Abonnemangsfrågor

  • F
    Hur säger jag upp mitt abonnemang?
    S

    Kontakta oss på kundservice på 0910 79 80 00.

    Kategori: Bredband via mobilnätet Abonnemangsfrågor

  • F
    Hur lång uppsägningstid har jag?
    S

    Uppsägningstiden är 1 månad.

    Kategori: Bredband via mobilnätet Abonnemangsfrågor

  • F
    Jag har redan ett mobilt bredband hos en annan operatör, ska jag avsluta det?
    S

    Har du ett mobilt bredband hos din nuvarande operatör så ska detta sägas upp. Ha i åtanke att du kan ha bindningstid kvar på ditt nuvarande abonnemang och således behöva betala för resterande månader.

    Kategori: Bredband via mobilnätet Abonnemangsfrågor

  • F
    Hur många kan surfa samtidigt om jag beställer en WiFi router från er?
    S

    Huaweis WiFi router stödjer upp till 10 samtidiga användare. Koppla upp dig och låt hela familjen surfa samtidigt.

    Kategori: Bredband via mobilnätet Hårdvara

  • F
    Jag vill byta hastighet, hur gör jag?
    S

    Vill du byta hastighet så ska du först kontrollera vårt utbud av hastigheter: www.alltele.se/mobilt-bredband. Om du hittar en annan tjänst som passar dig bättre kontaktar du oss på 0910 79 80 00 så hjälper vi dig.

    Kategori: Bredband via mobilnätet Abonnemangsfrågor

  • F
    Kan jag ta med mig mitt mobila bredband?
    S

    Ja, det är precis vad tjänsten är till för. Du kan använda bredbandet hemma, i bilen, på båten, i sommarstugan eller precis vart du vill.

    Kategori: Bredband via mobilnätet Abonnemangsfrågor

  • F
    Jag vill surfa via min surfplatta, går det?
    S

    Det går utmärkt. Om du inte behöver en hårdvara som ett modem eller en router så beställer du bara ett SIM-kort.

    Kategori: Bredband via mobilnätet Abonnemangsfrågor

  • F
    Vad är det för bindningstid?
    S

    Bindningstiden beror på om du beställer en hårdvara till ditt abonnemang eller inte. Beställer du med ett modem eller en router är bindningstiden 24 månader, och beställer du endast ett SIM-kort är det 0 månaders bindningstid. Uppsägningstiden är dock 1 månad för båda alternativen.

    Kategori: Bredband via mobilnätet Abonnemangsfrågor

Hittade du inte svaret på din fråga?

Felsökning

Fungerar inte tjänsten? Lös problemet här under felsökning.

Guider och blanketter

Samtliga guider och blanketter gällande tjänst & ev. utrustning

Sök

Prova att göra en
sökning här.

Gick det inte? Kontakta oss på kundservice så kommer vi göra vårt bästa för att hjälpa dig.