Finner du på dessa sidor förklaringar för de olika posterna på din faktura. Har du en fråga du inte fått svar på, är du alltid varmt välkommen att kontakta Kundservice.


Frågor & svar


  • F
    Jag råkade betala samma faktura två gånger. Kan jag få tillbaka pengarna?
    S

    Om du råkar betala en faktura två gånger så förs det överblivna beloppet över till en av de nästkommande fakturorna per automatik.

    Du kan självklart få dina pengar återbetalda till ditt konto istället, observera att det då tillkommer en administrativ avgift à 50 kronor som dras från beloppet vid återbetalningen.

    Ifall att du föredrar att få beloppet återbetalt via en utbetalningsavi så kan det hända att ditt bankkontor eller posten tar ut ytterligare en avgift för att lösa ut avin, det är med andra ord billigast för dig att låta dubbelbetalningen regleras vidare på nästa faktura.

    Kategori: Faktura

  • F
    Autogirot är kopplat till fel kontonummer. Går det att ändra?
    S

    Ja, kontakta din bank och be dem flytta autogirot till rätt konto. Du behöver inte göra en ny ansökan.

    Kategori: Faktura

  • F
    Jag vill säga upp mitt autogiro.
    S

    Det enklaste och snabbaste sättet är att meddela din bank så hjälper de dig.

    Kategori: Faktura

  • F
    Jag vill ange min adress i utlandet för min slutfaktura. Går det bra?
    S

    Ja, det går bra, men vi fakturerar i SEK.

    Kategori: Faktura

  • F
    Varför står det momssumma längst ner på fakturan? Är inte momsen inkluderad i priserna?
    S

    Alla priser presenteras på fakturan inkl. moms, men enligt faktureringsstandard måste momsen även specificeras separat.

    Kategori: Faktura

  • F
    Varför får jag betala fakturaavgift?
    S

    Fakturaavgift tar vi för vår administrativa hantering av din faktura. Avgiften inkluderar vår kostnad för kuvert, utskrift och porto. Fakturaavgiften är 39 kr/faktura. Vi rekommenderar att du väljer e-faktura/e-postfaktura som ett miljövänligare alternativ som naturligtvis är kostnadsfritt.

    Kategori: Faktura

  • F
    Hur gör jag för att slippa fakturaavgift?
    S

    Väljer du e-faktura eller e-postfaktura så slipper du fakturaavgiften! Även autogiro är gratis i kombination med e-faktura/e-postfaktura.

    Kategori: Faktura

  • F
    Hur ändrar jag till autogiro eller e-faktura?
    S

    Autogiro - anmäl autogiro snabbt och enkelt via din internetbank eller genom att skriva ut, fylla i och skicka in en autogiroblankett ».

    E-faktura - anmäl e-faktura via din internetbank. Med e-faktura skickas din faktura direkt till internetbanken och enda du behöver göra är att klicka godkänn för betalning. Du slipper alltså fylla i belopp, OCR, bankgiro osv.

    Kategori: Faktura

  • F
    Från och med vilket datum fakturerar AllTele?
    S

    Vi fakturerar från det datumet då din tjänst aktiverades. Samma gäller för tilläggstjänsterna.

    Kategori: Faktura

Hittade du inte svaret på din fråga?

Autogiro

Fakturabeloppet dras automatiskt från ditt bankkonto på förfallodagen.

E-faktura

Få fakturan direkt till din internetbank.

Fakturaguide

Behöver du hjälp med att läsa och förstå din faktura?

Gick det inte? Kontakta oss på kundservice så kommer vi göra vårt bästa för att hjälpa dig.