Välj tjänst eller ärende så att vi både snabbare och bättre kan hjälpa dig.

1 Vad handlar din fråga om?

  • Information om AllTeles tjänster
  • Teknisk support
  • Fakturainformation
  • Allmänna frågor

2 Vad är anledningen till att du kontaktar oss

Välj.

  • Priser för tjänster och samtalspriser
  • Produktinformation
  • Vilket bredband kan jag få till min adress?
  • Kan ni leverera TV till min adress?
  • Hur lång tid tar det innan jag får min tjänst
  • Annan anledning
  • Min hemtelefoni fungerar inte
  • Min mobiltelefoni fungerar inte
  • Mitt bredband fungerar inte
  • Mitt bredband är långsamt
  • Min TV-tjänst fungerar inte
  • Annan anledning
  • Jag råkade betala samma faktura två gånger. Kan jag få tillbaka pengarna?
  • Hur ändrar jag till autogiro eller e-faktura?
  • Varför får jag betala fakturaavgift?
  • Annan anledning
  • Jag ska flytta
  • Jag vill överlåta mitt abonnemang till någon annan
  • Annan anledning

3 Vi rekommenderar

Välj.

  • Priser för tjänster och samtalspriser

    Här hittar du aktuella priser för AllTeles alla abonnemang och tjänster. Samtliga priser presenteras inkl. moms.

    Priser för AllTeles tjänster »

  • Produktinformation

    Fast telefoni »

    Bredbandstelefoni »

    Mobiltelefoni »

    Bredband »

    Mobilt bredband »

    TV tjänster »

  • Vilket bredband kan jag få till min adress?

    Är din bostad ansluten till fibernätet och du har fiberuttag i ditt hem? Gör en adressök här för att se om vi kan leverera.

    Vi kan nästan alltid leverera bredband via telejacket. Gör en adressök här.

    Är du intresserad av ett mobilt bredband som du kan använda precis där du behöver det? Visa mer ».

  • Kan ni leverera TV till min adress?

    Vi levererar TV via fiber- och kabelnät. Kolla om vi kan leverera – gör en adressök här.

  • Hur lång tid tar det innan jag får min tjänst

    Fast analog telefoni: 1-3 dagar
    Bredbandstelefoni: 1 vecka
    Mobiltelefoni: 1 vecka
    Mobilt bredband: 1 vecka
    Bredband via fibernätet: 3 dagar eller 1 vecka för bredband kombinerat med telefoni
    Bredband via telejacket: 2-4 veckor
    TV: 1 vecka

    Notera att leverans av tjänst kan försenas i samband med portering av telefonnummer från en annan operatör eller då extraarbete måste utföras av tekniker för att hitta kopplingspunkt.

  • Min hemtelefoni fungerar inte

    Här får du tips på hur du med några enkla steg kan lösa några av de vanligaste problemen.

    Fasta telefoni felsökning »

    Bredbandstelefoni felsökning »

  • Min mobiltelefoni fungerar inte

    Här får du tips på hur du med några enkla steg kan lösa några av de vanligaste problemen.

    Mobiltelefoni felsökning »

  • Mitt bredband fungerar inte

    Här får du tips på hur du med några enkla steg kan lösa några av de vanligaste problemen.

    Bredband via telejacket felsökning »

    Bredband via fibernätet felsökning »

    Mobilt bredband felsökning »

  • Mitt bredband är långsamt

    Följande guide hjälper dig att själv göra en korrekt mätning av din bredbandshastighet via Bredbandskollen.

    Läs mer »

  • Min TV-tjänst fungerar inte

    Här får du tips på hur du med några enkla steg kan lösa några av de vanligaste problemen.

    TV felsökning »

  • Jag råkade betala samma faktura två gånger. Kan jag få tillbaka pengarna?

    Ja, naturligtvis. Beloppet betalas ut via avi. En administrationsavgift på 20 kronor dras av på beloppet innan utbetalning. Banken och Posten tar även en avgift på 40 kr för att hämta ut pengarna men om du ber dem sätta in dem på ditt konto direkt så slipper du avgiften.

  • Hur ändrar jag till autogiro eller e-faktura?

    Autogiro - Fyll i blanketten och skicka in den till oss. På den godkänner du att vi tar betalt från ditt bankkonto. Hur mycket? Det meddelar vi dig runt den 10:e, alltså i god tid före betaldag. Det enda du behöver tänka på är att det finns pengar på ditt konto. Autogiroblankett »

    E-faktura - Nästan lika enkelt som autogiro. Har du internetbank vet du kanske hur det går till. Registrera att du vill ha e-faktura från AllTele. Fakturorna aviseras och alla räkningsuppgifter är automatiskt ifyllda. Kontrollera och godkänn.

  • Varför får jag betala fakturaavgift?

    Fakturaavgift tar vi för vår administrativa hantering av din faktura. Avgiften inkluderar vår kostnad för kuvert, utskrift och porto. Fakturaavgiften är 39 kr/faktura. För att slippa fakturaavgiften rekommenderar vi att du istället för pappersfaktura väljer det miljövänliga alternativet e-faktura eller e-postfaktura.

  • Jag ska flytta

    Fyll i och skicka in flyttblanketterna så fixar vi resten. Läs mer »

  • Jag vill överlåta mitt abonnemang till någon annan

    Fyll i blanketten så fixar vi resten.

    Överlåtelse av abonnemang (alla tjänster) »

Du är varmt välkommen att kontakta Kundservice via länkarna nedan.


  • Ring
    vår Kundservice
  • Chatta
    med vår Kundservice
  • Skriv till oss
    Kontaktformulär och postadress