Här hittar du de allra vanligaste frågorna gällande tjänst. Fungerar inte tjänsten? Lös problemet under Felsokning. Letar du efter en blankett, prislista eller guide? Du hittar allt under Guider och blanketter.



Frågor & svar


  • F
    Vad använder ni er av för nät?
    S

    Vi använder oss av Telenors nät för största möjliga räckvidd.

    Kategori: Mobiltelefoni Tekniska frågor

  • F
    Finns det tillgång till 4G?
    S

    Ja det gör det.

    Kategori: Mobiltelefoni Tekniska frågor

  • F
    Jag har dålig mottagning, vad ska jag göra?
    S

    Starta om telefonen. Prova gärna SIM-kortet i en annan telefon för att utesluta fel på telefonen. Är det inomhustäckningen som är dålig kan det bero på byggnaden. Tjocka väggar och fönster med solfilter försämrar täckningen. Ibland kan det vara en större driftstörning i specifikt område som gör att nätet inte fungerar, kontakta kundservice så hjälper vi dig.

    Kategori: Mobiltelefoni Tekniska frågor

  • F
    Hur lång tid tar det innan jag får abonnemanget?
    S

    När din beställning är godkänd av oss så skickas ditt SIM-kort samma dag, alternativt dagen efter.

    Kategori: Mobiltelefoni Leverans

  • F
    Hur lång bindningstid är det?
    S

    Beställer du endast ett abonnemang hos oss så är det 0 månader bindningstid. Beställer du ett abonnemang med en mobiltelefon är det 24 månaders bindningstid. Det är 1 månads uppsägningstid för både med eller utan hårdvara.

    Kategori: Mobiltelefoni Abonnemangsfrågor

  • F
    Hur lång är uppsägningstiden?
    S

    Uppsägningstiden är 1 månad.

    Kategori: Mobiltelefoni Abonnemangsfrågor

  • F
    Hur når jag min röstbrevlåda?
    S

    För att nå din röstbrevlåda ringer du 144 om du använder dig av Telias nät, och 888 om du använder dig av Telenors nät.

    Kategori: Mobiltelefoni Abonnemangsfrågor

  • F
    Jag vill byta till er, hur gör jag?
    S

    Om du har ett nummer i dagsläget hos en annan operatör så ska du inte säga upp detta. Du kan däremot informera dem om att du ska byta din operatör. Du informerar oss om att du vill byta till oss och gör ett avtal via telefon, chatt eller beställer själv här på hemsidan. Vi skickar en porteringsförfrågan till din nuvarande operatör och får ett datum vi kan ta över numret. Om du har bindningstid hos din nuvarande operatör ska du först kontrollera detta ifall du blir debiterad för resterande månadsavgifter av dem. Vill du däremot starta ett nytt nummer så gör du bara ett avtal med oss så fixar vi ett nytt nummer till dig. Glöm inte att säga upp ditt nummer hos din nuvarande operatör om du inte vill ha kvar numret, eller flytta över det till oss. /p>

    Kategori: Mobiltelefoni Leverans

  • F
    Hur lång tid tar det att byta till er?
    S

    Du väljer själv vilket datum vi tar över ditt nummer. I vissa fall finns det bindningstid kvar hos nuvarande operatör, vilket gör att övergången försenas. Kontrollera bindningstiden först med din nuvarande operatör för att undvika förseningar.

    Kategori: Mobiltelefoni Abonnemangsfrågor

  • F
    Kan man ringa med abonnemanget i Utlandet?
    S

    Ja det går jättebra. Du finner våra prislistor här:

    Kategori: Mobiltelefoni Abonnemangsfrågor

  • F
    Har ni Nano-SIM?
    S

    Ja det har vi. Beställ ett via kundservice eller ange det i beställningen via hemsidan.

    Kategori: Mobiltelefoni Hårdvara

  • F
    Har ni Nano-SIM?
    S

    För att kunna erbjuda bästa mobillösning erbjuder vi både abonnemang med databegränsning för mobilsurf i upp till 100 Mbit/s och abonnemang med helt obegränsad surf i 1 Mbit/s. Läs mer på mobilabonnemangssidan.

    Kategori: Mobiltelefoni Abonnemangsfrågor

  • F
    Var hittar jag min PIN- och PUK-kod?
    S

    PUK-koden och den förutbestämda PIN-koden fick du tillsammans med SIM-kortet. Har du tappat bort koderna? Kontakta Kundservice så skickar vi hem dem till dig via traditionell post.

    Kategori: Mobiltelefoni Tekniska frågor

  • F
    Ingår några plustjänster i mobilabonnemangen?
    S

    Ja, röstbrevlåda, vidarekoppling, samtal väntar och pendling ingår. Läs mer om dem i

    Kategori: Mobiltelefoni Tekniska frågor

  • F
    Var hittar jag inställningarna för mobilsurf, MMS och GPRS?
    S

    Du hittar dem på mobilsurfsidan.

    Kategori: Mobiltelefoni Tekniska frågor

Hittade du inte svaret på din fråga?

Felsökning

Fungerar inte tjänsten? Lös problemet här under felsökning.

Guider och blanketter

Samtliga guider och blanketter gällande tjänst & ev. utrustning

Sök

Prova att göra en
sökning här.

Gick det inte? Kontakta oss på kundservice så kommer vi göra vårt bästa för att hjälpa dig.