Faktura

 

Om du inte angett annat så kommer det en pappersfaktura hem till dig. På denna faktura tillkommer en administrativ kostnad för dig eftersom den kräver mer arbete på vår fakturaavdelning samt kostnader för porto, papper, kuvert och liknande.

 

För att slippa denna avgift så finns två lösningar för dig, e-faktura och emailfaktura. Väljer du något av dessa alternativ så skickar vi inte ut några papper till dig och du hjälper följaktligen till med arbetet för en bättre miljö. 

 

Läs mer om dessa två möjligheter här nedan.

 

E-faktura

 

Betala via e-faktura

 

Väljer du e-faktura så kommer alltså din faktura helt elektroniskt till dig via din internetbank och du hjälper till i arbetet för bättre miljö. Har du internetbank vet du kanske redan hur det går till.

 

Så här beställer du e-faktura:

 

1) Logga in på din internetbank

2) Leta upp anmälningsfunktionen för e-faktura

3) Ansök om e-faktura från AllTele.

4) Fyll i de uppgifter som efterfrågas

5) Godkänn/skicka anmälan

 

Så här betalar du med e-faktura:

 

1) Du får ett meddelande till din internetbank när du fått en ny e-faktura från oss.

2) Klicka på fakturalänken för att se fakturan.

3) Godkänn.

 

Alla uppgifter är automatiskt ifyllda och din bank ser nu till att räkningen blir betald. Det är viktigt att du godkänner före förfallodagen.

 

Tänk på att det är viktigt att det är samma person som står för abonnemanget och bankkontot.

 

Emailfaktura 

 

Vill du få dina räkningar direkt till din inkorg? Då är emailfaktura alternativet för dig.  
Registrera dig via mina sidor, eller kontakta oss på kundtjänst så lägger vi till din mail istället för din postadress. Snabbt, enkelt, och snällt mot miljön.

 

 

Autogiro

 

Betala via autogiro:

 

Ett betydligt enklare betalningsalternativ.

 

Du kan både snabbt och enkelt anmäla autogiro via din internetbank. Elektroniskt och tidssparande.
Kombinerar du Autogiro med E-faktura eller E-postfaktura så är det helt kostnadsfritt. Väljer du pappersfaktura och autogiro så kostar det 39 kr/faktura. 

 

Ett annat alternativ är att ladda ner och skriva ut en autogiroblankett som du sedan fyller i och skickar till: 

 

PAYEX SVERIGE AB
Svarspost
Kundnummer 120 084 400
SE-621 88 VISBY

 

Du kan enkelt se om dina räkningar är anslutna till autogirot och dras från ditt konto per automatik, då du finner texten “Tack för att du betalar med autogiro!” där du tidigare har sett ditt inbetalningskort.

 

 



Behöver du hjälp att förstå din faktura?

 

Klicka här »

Kundservice

0910 - 79 80 00


Kundservice Online

Kontakta oss


Teknisk support
Vardagar: 08:00 - 20:00
Lör-Sön: 10:00 - 14:00

Faktura
Vardagar: 08:00 - 18:00
Lör-Sön: Stängt

Beställning
Vardagar: 08:00 - 18:00
Lör-Sön: Stängt

Kundtjänst för kollektivt och individuellt anslutna fastigheter »

Frågor & Svar

Hitta svaren på de
vanligaste frågorna
direkt på vår hemsida.

 


Sök