Här hittar du de allra vanligaste frågorna gällande tjänst. Fungerar inte tjänsten? Lös problemet under Felsokning. Letar du efter en blankett, prislista eller guide? Du hittar allt under Guider och blanketter.



Frågor & svar


  • F
    Kan jag lägga mitt abonnemang vilande?
    S

    Nej, vi erbjuder tyvärr inte vilande abonnemang.

    Du kan behålla ditt abonnemang och betala abonnemangsavgiften som vanligt eller säga upp abonnemanget och öppna upp ett nytt senare.

    Kategori: Telefoni via bredbandet Abonnemangsfrågor

  • F
    Finns mitt nummer i telefonkatalogen?
    S

    Ja det finns med om du inte har begärt hemligt nummer.

    Kategori: Telefoni via bredbandet Abonnemangsfrågor

  • F
    Kan jag ringa telefonbanken med min Bredbanstelefoni nummer?
    S

    Ja, du kan ringa alla samtal som du gör via en vanlig telefon.

    Kategori: Telefoni via bredbandet Tekniska frågor

  • F
    Ska jag säga upp mitt abonnemang hos nuvarande operatör?
    S

    Om du ska flytta över ditt nummer hos oss på AllTele ska du inte säga upp ditt nuvarande nummer. Du ska kontakta oss på kundservice, göra ett avtal med oss och sedan tar vi över ditt nummer. Du kan däremot påbörja din uppsägningstid hos nuvarande operatör och säga att du ska byta till oss. Du får dock inte säga att du ska säga upp ditt nummer, då detta försvinner och du kan således inte använda det hos oss. Vill du däremot ha ett nytt nummer hos oss så ska du säga upp ditt nuvarande nummer hos din operatör.

    Kategori: Telefoni via bredbandet Abonnemangsfrågor

  • F
    Hur byter jag till er?
    S

    Det enkelt. Kontakta oss så hjälper vi dig att ta över ditt abonnemang. Du kan ringa till 0910 79 80 00, maila till kundservice@alltele.se eller chatta med oss på www.alltele.se.

    Kategori: Telefoni via bredbandet Abonnemangsfrågor

  • F
    Hur säger jag upp mitt abonnemang?
    S

    Kontakta kundservice så hjälper vi dig med din uppsägan.

    Kategori: Telefoni via bredbandet Abonnemangsfrågor

  • F
    Hur lång uppsägningstid har jag?
    S

    Du har 1 månads uppsägningstid.

    Kategori: Telefoni via bredbandet Abonnemangsfrågor

  • F
    Hur överlåter jag ett abonnemang?
    S

    Om du vill att ditt abonnemang ska byta ägare så ska du fylla i en överlåtelseblankett. Den ska undertecknas av både dig och den som ska överta betalningsansvaret för abonnemanget. Efter att vi fått in blanketten sker överlåtelsen vid närmsta månadsskifte. Du hittar blanketten här.

    Kategori: Telefoni via bredbandet Abonnemangsfrågor

  • F
    Hur vet jag vilken prislista som passar mig bäst?
    S

    Det ser du på hemsidan. Där hittar du information om våra prislistor och du ser lätt vilken prislista som passar dig bäst. Om du vill ha mer hjälp så ringer du 0910 79 80 00 eller chattar med oss på www.alltele.se.

    Kategori: Telefoni via bredbandet Leverans

  • F
    Hur lång tid tar det att koppla in ett abonnemang?
    S

    Först måste du göra en beställning hos oss. Det gör du via 0910 79 80 00 eller på alltele.se. Du väljer ett nummer, eller får ett nummer tilldelat. När beställningen har gått igenom och vi godkänt den så påbörjas leverans. Du kommer få en adapter utskickad till dig och en manual om hur du kopplar in din telefon. Har du några frågor så kontaktar du teknisk support på 0910 79 80 00. Du måste ha en aktiv bredbandsuppkoppling för att din telefon ska fungera.

    Kategori: Telefoni via bredbandet Leverans

  • F
    Jag ska flytta, vad behöver jag tänka på?
    S

    Ska du flytta så behöver du egentligen bara tänka på att du har en aktiv bredbandsanslutning på din nya adress. När ditt bredband är igång är det bara att ta med dig din adapter och koppla in den på din nya adress. Det spelar ingen roll vart du flyttar, du kan alltid ta med dig din Bredbanstelefoni.

    Kategori: Telefoni via bredbandet Leverans

  • F
    Kan jag ringa med min Bredbanstelefoni när jag är utomlands?
    S

    Har du SIP-konto går det bra. Ta med dig din telefonbox eller ”mjukvarutelefon” och du kan ringa från vilket land som helst. Det enda som krävs är att du har en fungerande bredbandsanslutning. Det kostar precis lika mycket som det kostar att ringa hemifrån och att ringa till dig kostar precis som vanligt. Du betalar heller inte mellanskillnaden om du befinner dig utomlands, som du gör med din mobil. Det enda du ska tänka på är att det räknas som ett utlandssamtal så om du ringer inom t.ex. Thailand registreras samtalet som ett utlandssamtal och inte ett lokalsamtal.

    Kategori: Telefoni via bredbandet Tekniska frågor

  • F
    Måste jag ha utrustning från AllTele för att kunna använda min Bredbanstelefoni?
    S

    Har du SIP-konto kan du använda vilken utrustning du vill men behöver du support ger vi den endast till den utrustning du fått låna av AllTele.

    Använder du exempelvis ”Linksys PAP2” eller ”X-Lite softphone” måste du se till att den bara använder ett ”codec”, förslagsvis ”G711 aLaw”. Justering görs i webbgränssnittet för ”Linksys” och under ”Options/Advansed” för ”X-l.

    Kategori: Telefoni via bredbandet tekniska frågor

  • F
    Kan jag ha fler än ett nummer till min Bredbanstelefoni abonnemang?
    S

    Ja, du kan ha två nummer inkopplade. Kontakta teknisk support för fler frågor: 0910 79 80 00.

    Kategori: Telefoni via bredbandet tekniska frågor

  • F
    Fungerar mitt larm och min fax med bredbandstelefoni?
    S

    De flesta larmleverantörer har idag ny teknik som stödjer bredbandstelefoni. Har du trygghets- eller inbrottslarm? Kontrollera med din leverantör om just deras larm stödjer bredbandstelefoni innan du beställer tjänsten av oss.

    Fax fungerar med bredbandstelefoni. Några äldre faxmaskiner stödjer emellertid inte bredbandstelefoni och vi kan därför inte garantera att just din faxmaskin kommer fungera med bredbandstelefoni. Om du stöter på några problem med faxen, hjälper det oftast att sänka bitraten på själva faxmaskinen.

    Kategori: Telefoni via bredbandet tekniska frågor

  • F
    Jag ska flytta och vill ta med min bredbandstelefoni?
    S

    Du kan flytta din bredbandstelefoni precis vart du vill och även utomlands, det enda du behöver är ett aktivt bredband. Flyttar du till en adress som är ansluten till AllTeles VPN-prioriterade telefoni, behöver du inte en bredbandsanslutning för att din bredbandstelefoni ska fungera. Kontakta Kundservice för att kontrollera om din adress är ansluten till AllTeles VPN-prioriterade telefoni.

    Kategori: Telefoni via bredbandet Leverans

Hittade du inte svaret på din fråga?

Felsökning

Fungerar inte tjänsten? Lös problemet här under felsökning.

Guider och blanketter

Samtliga guider och blanketter gällande tjänst & ev. utrustning

Sök

Prova att göra en
sökning här.

Gick det inte? Kontakta oss på kundservice så kommer vi göra vårt bästa för att hjälpa dig.