Här hittar du de allra vanligaste frågorna gällande tjänst. Fungerar inte tjänsten? Lös problemet under Felsokning. Letar du efter en blankett, prislista eller guide? Du hittar allt under Guider och blanketter.



Frågor & svar


  • F
    Kan jag lägga mitt abonnemang vilande?
    S

    Nej, vi erbjuder tyvärr inte vilande abonnemang.

    Du kan behålla ditt abonnemang och betala abonnemangsavgiften som vanligt eller säga upp abonnemanget och öppna upp ett nytt senare.

    Kategori: Telefoni via fasta nätet Abonnemangsfrågor

  • F
    Finns mitt nummer i telefonkatalogen?
    S

    Ja det finns med om du inte har begärt hemligt nummer.

    Kategori: Telefoni via fasta nätet Abonnemangsfrågor

  • F
    Ska jag säga upp mitt abonnemang hos nuvarande operatör?
    S

    Om du ska flytta över ditt nummer hos oss på AllTele ska du inte säga upp ditt nuvarande nummer. Du ska kontakta oss på kundservice, göra ett avtal med oss och sedan tar vi över ditt nummer. Du kan däremot påbörja din uppsägningstid hos nuvarande operatör och säga att du ska byta till oss. Du får dock inte säga att du ska säga upp ditt nummer, då detta försvinner och du kan således inte använda det hos oss. Vill du däremot ha ett nytt nummer hos oss så ska du säga upp ditt nuvarande nummer hos din operatör.

    Kategori: Telefoni via fasta nätet Abonnemangsfrågor

  • F
    Hur byter jag till er?
    S

    Det enkelt. Kontakta oss så hjälper vi dig att ta över ditt abonnemang. Du kan ringa till 0910 79 80 00, maila till kundservice@alltele.se eller chatta med oss på www.alltele.se.

    Kategori: Telefoni via fasta nätet Abonnemangsfrågor

  • F
    Hur säger jag upp mitt abonnemang?
    S

    Kontakta kundservice så hjälper vi dig med din uppsägan.

    Kategori: Telefoni via fasta nätet Abonnemangsfrågor

  • F
    Hur lång uppsägningstid har jag?
    S

    Du har 1 månads uppsägningstid.

    Kategori: Telefoni via fasta nätet Abonnemangsfrågor

  • F
    Hur överlåter jag ett abonnemang?
    S

    Om du vill att ditt abonnemang ska byta ägare så ska du fylla i en överlåtelseblankett. Den ska undertecknas av både dig och den som ska överta betalningsansvaret för abonnemanget. Efter att vi fått in blanketten sker överlåtelsen vid närmsta månadsskifte. Du hittar blanketten här.

    Kategori: Telefoni via fasta nätet Abonnemangsfrågor

  • F
    Hur vet jag vilken prislista som passar mig bäst?
    S

    Det ser du på hemsidan. Där hittar du information om våra prislistor och du ser lätt vilken prislista som passar dig bäst. Om du vill ha mer hjälp så ringer du 0910 79 80 00 eller chattar med oss på www.alltele.se.

    Kategori: Telefoni via fasta nätet Abonnemangsfrågor

  • F
    Hur lång tid tar det att koppla in ett abonnemang?
    S

    Först måste du göra en beställning hos oss. Det gör du via 0910 79 80 00 eller på www.alltele.se. När beställningen har gått igenom och vi godkänt den så påbörjas leverans. Det är viktigt att du vet att det finns en kopparkabel indragen till din bostad och att det finns ett telefonjack. Finns det inte ett telefonjack men en kabel in så måste du informera oss om detta så en tekniker kan beställas och installera ett telefonjack i din bostad. Har du några frågor så kontaktar du kundservice på 0910 79 80 00.

    Kategori: Telefoni via fasta nätet Leverans

  • F
    Jag ska flytta, vad behöver jag tänka på?
    S

    Om du ska flytta behöver du inkomma med din nya adress. Vi behöver hela den fullständiga adressen för att kunna göra flytten, d.v.s. eventuell våning samt lägenhetsnummer. Vi behöver också veta vilket fast telefonnummer som fanns inkopplat där senast. Detta kan du kontrollera med din hyresvärd om du bor i lägenhet. Om du inte får tag i den informationen kan vi ändå genomföra flytten men detta kan ta lite längre tid. Vänligen kontrollera om det finns kopparkablar dragna till din nya bostad, samt om det finns ett förstajack installerat. Om detta inte finns behöver du informera oss om det så vi kan beställa ut en tekniker som kan installera ett förstajack i din nya bostad. Flyttar du till ett nytt riktnummerområde kommer du få ett nytt telefonnummer. Kontakta kundservice för fler frågor gällande flytt av abonnemang.

    Kategori: Telefoni via fasta nätet Leverans

  • F
    Kan jag ha två olika nummer i bostaden?
    S

    Ja det går bra. Dock behöver det finnas två olika ledningar in i bostaden. Om inte detta finns så behöver vi installera ett nytt abonnemang till din bostad, med ett nytt förstajack. Detta kostar 975 kr. Kontakta kundservice för mer information gällande två nummer i bostaden.

    Kategori: Telefoni via fasta nätet tekniska frågor

  • F
    Kan jag använda min fax?
    S

    Du kan använda en fax via samma kopparkabel som din telefon går via. Dock kommer du behöva installera ett nytt nummer som du kan använda till din fax. För att få ett nytt nummer installerat i samma bostad krävs två olika kopparledningar indragna och ett nytt förstajack. Se fråga Kan jag ha två olika nummer i bostaden? för mer information om detta, eller kontakta kundservice.

    Kategori: Telefoni via fasta nätet tekniska frågor

  • F
    Kan jag surfa via mitt ADSL samtidigt som jag pratar i telefon?
    S

    Ja det går bra. Dock måste ledningen vara delad för att du ska kunna använda båda tjänsterna. Om du funderar på att skaffa en fast telefon till din bostad eller ett ADSL ska du kontakta kundservice för att beställa detta. En delningsförfrågan måste skickas för att tekniker ska kunna koppla in båda tjänster. Mer information om detta får du av kundservice på nummer 0910 79 80 00.

    Kategori: Telefoni via fasta nätet tekniska frågor

Hittade du inte svaret på din fråga?

Felsökning

Fungerar inte tjänsten? Lös problemet här under felsökning.

Guider och blanketter

Samtliga guider och blanketter gällande tjänst & ev. utrustning

Sök

Prova att göra en
sökning här.

Gick det inte? Kontakta oss på kundservice så kommer vi göra vårt bästa för att hjälpa dig.