Här får du tips på hur du med några enkla steg kan lösa några av de vanligaste problemen. Behöver du ytterligare hjälp kan du alltid kika igenom våra Frågor & svar. Letar du efter en blankett, prislista eller guide? Du hittar allt under Guider och blanketter. Letar du efter installationsmanualer? Du hittar dem under Kom igång.

Felsökaren är ett verktyg du kan använda för att enkelt hitta lösningen på tekniska problem. Vår tekniska support har valt ut de åtgärder som oftast löser olika problem, och du kan nu med hjälp av dessa själv felsöka din tjänst hemma i lugn och ro.

En viktig sak innan du påbörjar din felsökning är att kontrollera vår Driftinformation, så att du inte felsöker ett fel som vi redan känner till och håller på att åtgärda.

Då sätter vi igång! Välj det problem du har:

  • Min tv-tjänst fungerar inte
  • Jag har problem med min tv-tjänst
  • Vad är den fabriksinställda behörighets-/föräldrakoden till boxen?
  • Min tv-tjänst fungerar inte

    Starta om din digital-box och tv-apparat genom att dra ut strömsladden och sätt in den igen. Vi rekommenderar även att du drar ur samtliga kablar och kopplar in dem igen. Fungerar tv-tjänsten efter att du startat om din utrustning var det ett tillfälligt fel som ibland kan uppstå.

    Har du bredbandstv, kontrollera att ditt bredband fungerar.

  • Jag har problem med min tv-tjänst

    Starta om din tv och tv-box genom att dra ut strömkablarna och sätta in dem igen. Vi rekommenderar även att du drar ur samtliga inkopplade kablar och kopplar in dem igen. Fungerar det efter att du startat om din utrustning var det ett tillfälligt fel som ibland kan uppstå.

    Fungerar det fortfarande inte ring vår Tekniska support på 0910 79 80 00.

  • Vad är den fabriksinställda behörighets-/föräldrakoden till boxen?

    Den fabriksinställda behörighetskoden är 1111 på samtliga boxar och i alla menyer.

Har du en fråga du inte fått svar på, är du alltid varmt välkommen att kontakta Kundservice.

Tillbaka till problemlista