Här hittar du de allra vanligaste frågorna gällande tjänst. Fungerar inte tjänsten? Lös problemet under Felsokning. Letar du efter en blankett, prislista eller guide? Du hittar allt under Guider och blanketter.



Frågor & svar


  • F
    Vad krävs för att få bredbands-TV via AllTele?
    S

    Att du har bredband via AllTele och bor på en ort där vi kan leverera bredbands-TV. Gå in på www.alltele.se/tv för mer information om din ort.

    Kategori: TV

  • F
    Hur beställer jag bredbands-TV?
    S

    Antingen går du in på www.alltele.se/tv, väljer din ort och klickar sedan vidare eller så kontaktar du kundservice på 0910 20 00 40

    Kategori: TV

  • F
    Vad behövs för installationen?
    S

    TV- box, programkort, nätverkskabel och en tjänstefördelare. Vilken utrustning som behövs kan variera beroende på vilket nät du är ansluten till. Mer information finner du i välkomstbrevet och installationsanvisningarna.

    Kategori: TV

  • F
    Hur ska programkortet vändas/monteras?
    S

    Ditt programkort ska monteras i kortläsaren på boxens vänstra sida. Kortets kontaktyta/ chip ska vara vänt nedåt och inåt.

    Kategori: TV

  • F
    Hur kontrollerar jag att min box har kontakt med nätverket?
    S

    Gå in i Huvudmenyn > gå till Min Box > välj Systeminformation > gå till IP-nätverk > gå till eth0 > kontrollera att boxen har en IP-adress, Nätverksmask och Gateway

    Kategori: TV

  • F
    Vad är det för behörighetskod /föräldraspärrskod till apparaten från fabriken?
    S

    Behörighetskoden står som standard på 1111 på alla boxar och i alla menyer.

    Kategori: TV

  • F
    Hur gör jag en ominstallation/fabriksinställning?
    S

    Gå in i Huvudmenyn > gå till Konfiguration > välj Systeminställningar > välj Återställ till fabriksinställningar > skriv in pinkod (1111 som standard) > välj sedan OK

    Kategori: TV

  • F
    Hur gör jag för att kontrollera mitt programkort?
    S

    Gå in i Huvudmenyn > gå till Min Box > välj Hårdvara> välj att kontrollera CA-information eller Abonnemangsinformation.

    Kategori: TV

  • F
    Hur gör jag för att skapa en favoritlista?
    S

    Gå in i Huvudmenyn > gå till Favoriter > tryck Opt på din TV-kontroll > välj Lägg till ny lista > gå ned till Lista nr. 1 > tryck Opt > välj Lägg till/tag bort kanaler > välj de kanaler som önskas med OK > tryck pil vänster och välj spara för att spara din nya lista.

    Kategori: TV

  • F
    Hur spelar man in? Kan man spela in HD?
    S

    För att spela in krävs det en USB-hårddisk. Boxen har stöd för USB 3.0, detta innebär att du kan spela in 2 stycken HD-program samtidigt som du tittar på ett tredje.

    Kategori: TV

  • F
    Kan jag skicka ut signal samtidigt via HDMI och Scart?
    S

    Ja, mottagaren skickar simultant ut signal via båda utgångarna.

    Kategori: TV

  • F
    Vilka fler tjänster finns att tillgå i boxen?
    S

    Inspelningsbar, nyheter från din lokala nyhetsbyrå, radio (Bandit, Rix, P1, P2, P3 och P4 ), SF Anytime med möjlighet att hyra film och RSS-flöden.

    Kategori: TV

  • F
    Hur länge blir filmerna tillgängliga att se efter att jag hyrt dem?
    S

    24 timmar efter köpet och du kan se dem hur många gånger du vill. Priset för filmerna står vid beställningen och debiteras på din faktura.

    Kategori: TV

  • F
    Hur ändrar jag inställningarna för 16:9 & 4:3?
    S

    Gå in på Huvudmenyn> gå till Konfiguration> välj Inställningar av utgångar> välj TV-skärmsformat, du får nu tre alternativ: 16:9, 4:3 och Automatisk, välj det format du vill ha.

    Kategori: TV

  • F
    Hur ändrar jag inställningarna för ljudformat?
    S

    Gå till Huvudmeny> gå till Konfiguration> välj Språk> välj Primärt och Sekundärt ljudspråk. Här kan du även aktivera/avaktivera Textning för hörselskadade samt välja Menyspråk.

    Kategori: TV

  • F
    Hur ändrar jag inställningarna för textningsspråk?
    S

    Gå till Huvudmeny> gå till Konfiguration> välj Språk> välj Primärt och Sekundärt textspråk. Här kan du även aktivera/avaktivera Textning för hörselskadade samt välja Menyspråk.

    Kategori: TV

  • F
    Kan jag ha fler TV-apparater?
    S

    Ja, till exempel med AllTeles Tvillingkort. Ring 0910-20 00 40 för mer information.

    Kategori: TV

  • F
    Hur gör jag för att koppla in min TV-box?
    S

    Det beror på vilken utrustning du har. Se dina installationsanvisningar för mer detaljerad information.

    Kategori: TV

  • F
    Jag ska flytta och vill ta med mig min TV-tjänst?
    S

    Förutsatt att vi levererar TV på din nya adress, vilket går att kontrollera via vår TV-sida kan du flytta din TV-tjänst mot en avgift.

    Kategori: TV

  • F
    Min TV stänger av sig ibland?
    S

    Detta är en standby funktion som du kan stänga av själv.

    Tryck på Meny på fjärrkontrollen > Gå till Konfiguration > Användargränssnitt > Välj Standbymode

    Under Standbymode väljer du att inaktivera standby eller ändra antalet timmar.

    Kategori: TV

  • F
    Hur gör man för att formatera en extern hårddisk?
    S
    • Tryck på Meny-knappen på fjärrkontrollen
    • Stega dig med pilknapp till kategorin ”USB”
    • Tryck på OPT-knappen på fjärrkontrollen och välj ”påbörja formatering nu”.
    • Tryck på OK på fjärrkontrollen och ange pinkoden 1111, tryck OK för att bekräfta
    • Välj OK och tryck OK på nytt

    Kategori: TV

  • F
    Kan jag som C More kund se på C More Play?
    S

    Ja, det går bra. Du loggar in genom att använda ditt kundnummer samt ditt registrerade postnummer för att få tillgång till tjänsten. Klicka på länken för att komma till inloggningssidan.

    Kategori: TV

Hittade du inte svaret på din fråga?

Felsökning

Fungerar inte tjänsten? Lös problemet här under felsökning.

Guider och blanketter

Samtliga guider och blanketter gällande tjänst & ev. utrustning

Sök

Prova att göra en
sökning här.

Gick det inte? Kontakta oss på kundservice så kommer vi göra vårt bästa för att hjälpa dig.